.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دومین هشدار ایرنا به سیدحسن خمینی

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) روز شنبه در دومین یادداشت خود طی یک هفته اخیر با عنوان "بازهم درباره سيدحسن خميني"، به سید حسن خمینی هشدار داده است که در دام جریان شکست خورده 22 خرداد نیفتد و به سرنوشت سید حسین خمینی (فرزند مرحوم آیت الله سید مصطفی خمینی) بیندیشد.


در این مقاله همچنین به سید حسن خمینی یادآوری شده که فکر نکند "بیت امام " مختص خویشاوندان نسبی و سببی امام خمینی است؛ بلکه بیت امام به وسعت تمام ایران و جهان اسلام است و "مطمئنا سهم سيد حسن خميني يا زهرا اشراقي از امام خميني بيشتر از آن جانباز شيميايي که بيست سال در پس هرسرفه اي ياد خميني مي کند يا دانشجوي بسيجي جهادگري که به عشق امام و انقلاب در دورترين روستاهاي کشور به هموطنان محرومش خدمت مي کند، و يا آن روستايي و عشاير مناطق دور افتاده نيست".

مشروح هشدار نامه ی خبرگزاری دولت به آقای سید حسن خمینی را در زیر بخوانید:

امروز که در فضاي سياسي پس از انتخابات و البته فرآيند «خياباني شدن سياست»،باب انتقاد و اعتراض آنهم از نوع توهين آميزش به همه ارکان حکومت باز است،ذره اي هم جاي انتقاد -البته محترمانه و منصفانه-از منسوبان بيت امام را براي منتقدين قايل شويم.

در اوج فضاي سياسي ملتهب دهه 60 و غائله اي که بواسطه رفتارها و مواضع سياسي بني صدر و اعوان و انصارش، کشور را دستخوش بحراني ملتهب قرار داده بود، موضع گيري هاي تند و هيجاني يکي از منسوبان بيت امام(ره)، آنچنان قلب و روح مراد ملت را رنجيده کرد که لاجرم در پيامي غمگنانه، فرزند مصطفاي عزيزش را خطاب قرار داد و او را از ورود به بازي هاي نازل سياسي و بازيچه شدن بر حذر داشت:
«پسرم حسين خميني! جواني براي همه خطرهايي دارد که پس از گذشت آنها، انسان متوجه مي‌شود. من ميل دارم کساني که به من مربوط هستند، در اين کوران‌هاي سياسي وارد نشوند؛ من اميد دارم که شما با مجاهدت در تحصيل علوم اسلامي و با تعهد به اخلاق اسلامي و مهار کردن نفس اماره بالسوء، براي آتيه مورد استفاده واقع بشوي؛ من علاوه بر نصيحت پدري پير، به شما امر شرعي مي‌کنم که در اين بازي‌هاي سياسي وارد نشوي و واجب شرعي است که از اين برخوردها احتراز کني؛ من به شما امر مي‌کنم به حوزه علميه قم برگرد و با کوشش، به تحصيل علوم اسلامي و انساني بپرداز.» (صحيفه نور، جلد 14، صفحه 345)

مخاطب اين دست نوشته غم آلود، سيد حسين خميني، فرزند آقا مصطفي و نوه ارشد امام(ره) بود که در گيرودار فضاي سياسي ملتهب دهه 60 و عزل بني صدر، آشکارا از رئيس جمهور مخلوع حمايت کرد و تمام قامت در مقابل اراده ملت و تصميم پدربزگ ايستاد. او که پس از رحلت جانسوز پدر، مورد مهر و عطوفت وي‍ژه پدربزرگ قرار گرفته بود، در کشاکش فضاي غبارآلود آن روزها، آنچنان بازيچه گروه ها و جريانات سياسي قرار گرفت، که ناگزير امام با همه عشق و علاقه اي که به فرزند مصطفاي عزيزش داشت، با دلي شکسته و روحي آزرده، سيد حسين را از بيت خود طرد کرد تا هم چشم فتنه را کور کرده باشد و هم به رجال سياسي و مسئولان نظام اين درس را بدهد که حفظ نظام و انقلاب بر همه امور ارجحيت دارد.

اين تجربه تلخ و سرنوشتي که سيد حسين خميني به واسطه زاويه گرفتن با امام و انقلاب و همچنين ورود ناشيانه به بازي هاي نازل سياسي، به آن دچار شد، عبرتي است که اين روزها بايد مدنظر فعالان سياسي، آقازاده ها و بويژه منسوبان بيت معظم امام خميني(ره) قرار گيرد.

متاسفانه حوادث تلخ پس از انتخابات و رفتارهاي ناشيانه برخي چهره هاي منسوب به بيت امام، نگراني عميقي نسبت به تکرار تاريخ تلخ گذشته ايجاد کرده است. مواضع اخير حجت الاسلام سيدحسن خميني که هم اکنون محور بيت امام و توليت آستان مقدس امام خميني و مسئوليت موسسه تنظيم و نشر آثار ايشان را بعهده دارد، اين نگراني را تشديد مي کند که بيت امام عليرغم توصيه ها و سفارشات اکيد بنيانگذار جمهوري اسلامي مبني بر پرهيز از ورود به جنجال هاي سياسي، اين توصيه را ناديده گرفته و موجبات سوءاستفاده هاي سياسي و تبليغاتي از اين بيت معظم را فراهم آورده است.

البته در اين ميان برخي جريانات سياسي مغبون و شکست خورده که تمام حيثيت و اعتبار داشته و نداشته خود را در آوردگاه 22 خرداد و اتفاقات پس از آن به دست باد سپردند، سعي کرده اند با سپر قرار دادن بيت شريف امام، خود را از گزند انتقادات و سرزنش هاي افکار عمومي محفوظ داشته و البته بيت امام راحل را سپر بلاي خود کنند.

متاسفانه مواضع اخير حجت الاسلام سيدحسن خميني و ورود تامل برانگيز ايشان به درگيري هاي جناحي و بازي هاي نازل سياسي، از جمله عدم حضور وي در مراسم تنفيذ و تحليف ، عدم همراهي رئيس جمهور و اعضاي کابينه نهم در مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل و سرآخرهم اصرار غيرموجه بر سخنراني محمد خاتمي در مراسم احياء ليالي قدر، راه را براي سوء استفاده بيشتر بدخواهان هموار کرده است.

در اين ميان و بواسطه اقدامات سيدحسن خميني و برخي منسوبان بيت امام، انتقادات کم سابقه اي متوجه ايشان و عملکرد روزهاي اخيرش شده است که البته اين انتقادات با واکنش همان جريان هاي سوءاستفاده‌گر مواجه شده بطوري که ناجوانمردانه منتقدان را به «تخريب بيت امام» و مقابله با خانواده آن يار سفرکرده متهم مي کنند.
به اعتقاد نگارنده همانگونه که عملکرد تامل برانگيز منتسبان بيت شريف امام، خدشه اي به ارادت مردم به امام و خانواده گرامي‌اش وارد نمي کند، انتقاد و اعتراض به عملکردها و رفتارهاي ناپسند آنها که البته اجتناب ناپذير هستند نيز هرگز باعث وهن بيت شريف امام نخواهد شد.

اصولا امام عزيز با عملکرد شفاف خود در طول حيات بابرکتشان بويژه در ماجراي سيدحسين خميني، اين پيام را به ملت و مسئولان دادند که هيچگاه پيوندهاي سببي و نسبي مانعي براي اجراي عدالت نخواهد بود؛ هرچند که اين پيوند رابطه پدر و فرزندي و ... باشد.

پس از رحلت جانسوز خميني کبير، بارها شاهد بوديم که برخي عملکردها و رفتارهاي ناپسند از سوي منسوبان بيت امام، موجبات ناراحتي و دلخوري افکار عمومي و دوستداران انقلاب و امام را بوجود آورد و هر بار مردم و مسئولان به واسطه احترام و شاني که براي اين بيت شريف و معظم قايل بودند، اينگونه رفتارها را ناديده گرفته و با بزرگواري از کنار آن گذشتند. هنوز ماجراي مصاحبه هاي جنجالي خانم زهرا اشراقي، نوه دختري امام و همسر محمدرضا خاتمي از اذهان عمومي پاک نشده است؛ هنوز مصاحبه جنجالي ايشان با روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز را که در آن برخي ارزشهاي ايراني اسلامي ما به سخره گرفته شده بود، يادمان نرفته است، آيا آن مصاحبه کذايي باعث وهن بيت امام نشد؟!

بگذريم! قصد مچ گيري و شمردن عملکردهاي منفي را ندارم. اما امروز بيش از هر زمان ديگري اعضاي بيت شريف امام راحل نياز به بازخواني نامه تلخ حضرت روح الله به سيدحسين خميني را دارند. قطعا آن نامه تاريخي، پيامي روشن براي بيت شريف ايشان و البته همه مسئولان و سران نظام در طول تاريخ بوده است. بي شک اين نامه و البته سرگذشت سيد حسين خميني مي تواند عبرتي بزرگ براي سيدحسن خميني باشد.

نکته ديگر اينکه، جفاي بزرگيست اگر «بيت امام» را محدود به خانه اي قديمي در محله جماران و تعداد انگشت شماري از زنان و مرداني کنيم که نام خانوادگي‌شان خميني، اشراقي، بروجردي و يا مصطفوي است؛ بيت امام خميني محدوده‌اي ست به وسعت همه جهان اسلام و به عمق دل‌هاي تک تک مردم مسلماني که عاشقانه آن پير سفرکرده را دوست دارند و راه نوراني اش را چراغ راه آينده مي دانند. مطمئنا سهم سيد حسن خميني يا زهرا اشراقي از امام خميني بيشتر از آن جانباز شيميايي که بيست سال در پس هرسرفه اي ياد خميني مي کند يا دانشجوي بسيجي جهادگري که به عشق امام و انقلاب در دورترين روستاهاي کشور به هموطنان محرومش خدمت مي کند، و يا آن روستايي و عشاير مناطق دورافتاده نيست.

امروز که در فضاي سياسي پس از انتخابات و البته فرآيند «خياباني شدن سياست»، باب انتقاد و اعتراض آن هم از نوع توهين آميزش به همه ارکان حکومت باز است، ذره اي هم جاي انتقاد -البته محترمانه و منصفانه- از منسوبان بيت امام، براي منتقدين قايل شويم.
باشد که دعاي آن پير سفرکرده بدرقه راهمان باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 شهريور 1388
1-اگر بیت امام حقیقتا به وسعت تمام جهان اسلام است ،پس باید پیام امام به سید حسین خمینی به همه جهان اسلام باشد.
2- امام با وجود گرایش قلبی به دکتر حسن حبیبی چنان در طول دوران انتخابات ریاست جمهوری عمل کرد که برای برخی امر مشتبه شد که احیانا حضرت ایشان از بنی صدر حمایت می کنند. آیا حمایت تقریبا صریح مقاماتی که باید فراجناحی عمل میکردندوارگانهایی که به امر صریح حضرت امام ،از ورود به بازیها نازل وحتی فاخر سیاسی نهی شده اند اما در انتخابات یک سویه وبی پرده از جناح و نامزد خاصی حمایت کردند، مصداق خروج از خط امام نیست؟
3- بهتر است این هشدارها برای فرماندهان سپاه ونیروهای انتظامی صادر فرمایید که با ورود به بازیهای سیاسی بر روی فرمان های مکرر و صریح حضرت امام پا گذاشتند و برای دست یافتن به منافع اقتصادی و سیاسی مقطعی ،تمامی سرمایه های نظام را هزینه کردند.
4- اگر سیدحسن خمینی و سایر فرزندان آن بیت معظم و سردارانی چون رضایی، شمخانی ، صفوی ، قالیباف ، فضلی ،. . . و خانواده های سرداران بزرگ و شناخته شده انقلاب مانند خانواده ها ی شهید همت، جهان آرا ، خرازی ، باکری ها، زین الدین و. . . وهزاران آزاده ، جانباز و رزمنده ای که مشی نازل برخی از قدرت دوستان بی انصاف و متصبین بی درک را نمی پذیرند ، برا ی حمایت و طرح دیدگاه انقلاب و مطالبات ملت ایران ناشایست باشند ، پس لابد آقایان مشایی واحمدی نژاد و نجار حق دارند که سه نفر شان به اندازه نصف این حقیر سابقه جبهه و جنگ را ندارند ؟
شمااز کجا می دلنید که بچه های شیمیایی شده ، جانباز ان سر افراز و خانواده های شهدا و دیگر حق داران انقلاب با شما هم نظر هستند . شما را ارجاع می دهم به لیست کسانی که با بقاطعیت و صریح با افتخار در ایام انتخابات از نخست وزیر محبوب حضرت امام حمایت کردند مروری بفرمایید.
حسين 29 شهريور 1388
آفرين بر رزمنده عزيزي كه جواب دندان شكني به ايرنايي ها دادي . متاسفانه فعلاً قدرت در دست افراد قدرت طلب افتاده ، نمي دانم هنگام جنگ اينها كجا بودند !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
پیمان 30 شهريور 1388
با سلام
در جواب شخص محترمی که خودشون رو رزمنده معرفی کردند باید عرض کنم که :
1 - آری پیام امام به وسعت تمام جهان اسلام است ، اما خداوند خودش فرموده که انسان هایی هستند که گوش دارند ، اما نمیشنودند ، چشم دارند؛ اما نمی بینند ، اگر پنبه ای را که به گوش خود فرو برده اید را بردارید حتما صدای حق را خواهید شنید .
2 - من واقعا برای شما متاسفم ، خط امام یعنی حمایت از حق ، خط امام یعنی خط مردم ، یعنی خط مردمی که هم در انتخابات ، هم در روز قدس و هم در روز عید فطر نشان دادند که به چه سمتی در حال حرکتند ، و طبق فرمایش رهبر عزیزمان به همه جهانیان نشان دادند که كه عقربه‏ى انقلاب و ملت ايران به كدام سمت و كدام جهت است؛ نشان داد كه اراده‏ى ملت ايران چيست؛ نشان داد كه ترفندها و حقه‏ها و پول خرج‏كردنها و خباثتهاى سياسى آنها بر روحيه‏ى ملت ايران اثرى ندارد .
مگر امام خمینی نفرمودند که وقتی عملی انجام داده اید ، به دشمنان خود بنگرید ، اگر آنان عمل شما را تایید کردند بدانید که راه را اشتباه رفته اید و اگر به مخالفت با شما برخواسته اند، با عزم و اراده ی بیشتری به راه خویش ادامه دهید ، که راه درست را در پیش گرفته اید . !!!!
شاید هم دشمنان ایران ( امریکا ، انگلیس و ... ) توبه کرده اند و شما هم توبه انها را پذیرفته اید و سخنانشان برای شما حجت است ! به هر حال ما را ببخشایید که از این امر بی اطلاع بوده ایم !
3 - شما که ادعای بسیاری دارید حتما میدانید که خداوند امر کرده که در مقابل باطل بایستید و پیرو حق باشید ، باید خدمتتان عرض کنم که در زمان امام حسین (ع) و در روز عاشورا ، عده ای به امام پیوستند ، عده ای در مقابل امام قرار گرفتند و عده ای نیز به بهانه این که هم دنیا را میخواهند و هم اخرت را در خانه هاشان ماندند و به یاری امام حسین نرفتند ، خداوند هم آنانی را که در مقابل امام شمشیر کشیدند ،در آتش جهنم انداخت و هم انانی را که در خانه هاشان ماندند و برای دفاع از حق جهاد نکردند .
4 - ظاهرا در خواب به سر میبرید ، البته کسی را که خوابیده است میتوان بیدار کرد اما کسی را که خود را به خواب زده است ، نمیتوان . پسر حضرت نوح هم خدای یگانه را انکار میکرد ، حتما اگر شما هم ان زمان بودید ، از او حمایت میکدید ، آخر هر چه باشد پسر نوح هست !!
به خدا قسم امروز حق و باطل به مانند روز و شب است ، اگر کسی توانست روشنایی روز را انکار کند در آن دنیا هم میتواند برای خداوند بهانه بیاورد که معبودم من حق را نیافتم .
اگر روشنایی روز را نمی بینید ، مشکل از شماست ، نوح را رها کرده اید و به فرزند او تکیه زده اید ؟!! سخنان رهبر حجت نیست اما سخنان دیگران حجت است ؟!
به راستی ناشنوا هستید که فریادهای بلند رزمندگان را ، جانبازان را ، خانواده های شهدا و مردم ایران زمین را در انتخابات و روز قدس نشنیده اید !!
یا علی جان امروز عاشوراست ، این سرزمین هم کربلاست ، پس خوشا به حال انان که حسین و یزید زمانه ی خویش را شناختند در غیر این صورت خود یزیدند .
انسان در هر لحظه از زندگی خویش دو حالت دارد ، الهی و شیطانی ، حد وسطی وجود ندارد ، اگر الهی نیستید پس یقین بدانید که با شیطانید ، به مانند کسانی که در روز عاشورا به بهانه نجنگیدن با امام حسین (ع) در خانه هاشان ماندند ، غافل از این که وقتی با حسین نباشند با شیطان اند .
با تشکر .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.